Dag 19 en laatste dag roadtrip Italië en Oostenrijk

30 juni 2022 - Delft, Nederland

Dag 19, woensdag 29 juni 2022

Gisteren hebben we samen de weersvoorspellingen bekeken en die zagen er niet zo goed uit.
We besluiten richting huis te gaan en zien wel hoever we komen. Eenmaal thuis kunnen we altijd nog een laatste weekje naar de boot gaan of weer gaan werken. We hebben het geluk flexibel om te gaan met onze vakantiedagen. Zo kunnen we in augustus nog een keer 2 of 3 weken. Het wordt dus een rijdag. Vlag voor de Duitse grens bij de Fernpas tanken we nog goedkoop vol. We stoppen even voor een pauze en rijden weer verder. Er is veel oponthoud op de Duitse wegen. Tot bijna bij Koblenz is het genoeg en vinden we een hotel in Braubach. Savonds zijn we naar de pizzeria gegaan. We hebben nog nooit zo goedkoop en lekker gegeten. Nu naar bed,een hele dag rijden is best vermoeiend.

Weer: bewolkt/half bewolkt 16-26 graden
Aantal kilometers 582,2
Stappen 4748
Hotel Garni und café Maaß
Prijs: 100 per nacht inclusief ontbijt
Getankt €47,25    23,78 liter a €1,987 p/l

Dag 20, donderdag 30 juni 2022

Nog de laatste kleine 400km te gaan. We rijden om 8.10 uur weg uit Braubach. Behalve de pizzeria en het hotel hebben we niet veel van het stadje gezien. We waren te moe. We ontbijten  vanmorgen in de conditorei naast het hotel. Er liggen zakjes naast het rijkelijk gevulde broodmandje. De bedoeling is de overgebleven broodjes mee te nemen. Dat is natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd. We beleggen de heerlijke broodjes en pakken ze in voor straks onderweg. In Nettetal, 10 km voor de grens met Venlo,  tanken we nog vol. Spotgoedkoop €1,839 p/l
Her is nog redelijk zonnig 26 graden maar dat gaat vanmiddag veranderen volgens de weersvoorspellingen. Er wordt veel regen verwacht.

Weer: licht bewolkt 26 graden
Aantal kilometers 378,4 km
Stappen 3919
Getankt €48,26    26 24liter a €1,839 p/l

Totaal reis aantal 3768,3 km

1. Brigitte:
    30 juni 2022
    Welkom thuis, wel jammer dat het weer niet heeft meegezetn