The Giants en the South Coast

16 februari 2019 - Albany, Australië

DAG 48, woensdag 13 februari 2019, gereden 206,7 km
Vandaag gaan we het Margaret River gebied verder verkennen. Nou moet ik zeggen als je van wijn en mooie stranden houdt dan zit je hier goed (en Ag kent iemand die van beide houdt en altijd poepie bruin terug komt van vakantie ze zal niet zeggen wie maar diegene herkent zichzelf vast wel). Het ene wijnhuis na het andere passeren we hier. Er zijn zelfs bustochten vol met Japanners die heel veel wijnhuizen bezoeken. Wij gaan maar voor de mooie baaien. Castle Rock  bij cape Naturaliste, Canal Rock, Surfers Point en Hamelin bay. Van mooie rotsformaties, Surfers en Stingrays die gewoon uit de hand eten. Zo mooi en bijzonder allemaal. We rijden nog naar het meest gelegen zuid West punt van Australië. Cape Leeuwin. Hier botst de zuidelijke oceaan tegen de Indische oceaan. Een mooie vuurtoren en een ruige kustlijn. We slapen vandaag in Augusta waar we aan de rivier staan. Er moeten dolfijnen en pelicanen in zwemmen. De pelicanen hebben we al gezien nu de dolfijnen nog.

DAG 49, donderdag 14 februari 2019, gereden 186,9 km
We  verlaten Augusta en gaan onderweg naar Pemberton. Als eerste bezoeken we weer het Visitor Center. Met een map en goede tips gaan we op pad. We beginnen bij Big Brook Dam. Een mooi meertje waar hoogzomer veel gezwommen wordt. Vandaag slechts twee zwemmers. Omdat we denken hier wel de hele dag door te kunnen brengen regelen we maar gelijk de camping. We rijden naar Gloucester tree in het gelijknamige Nationale Park. Deze boom deed vroeger dienst als uitkijkpost of er bosbranden zijn. Vandaag de dag kan je hem beklimmen. Het zijn hier allemaal Karri bomen. Prachtige bomen die lijken op hele grote bonsai's. We lunchen hier en gaan verder naar Warren nationaal park. Hier rijden we de Warren loop. Op gravel road 10 kilometer door een bos vol met Karri's. Zo mooi. We stoppen bij de bicentenial tree de grootse die je kan beklimmen. Den trekt zijn boots aan en wil dat wel eens mee maken. Je gaat als het ware half liggend omhoog zonder gezekerd te zijn. De arbo is hier duidelijk nog niet langs geweest. Bij de eerste uitkijkpost vond Ag dat Den hoog genoeg is geweest. We rijden de loop verder en na ruim 10 km zijn we weer op het asfalt voor de laatste wandeling van vandaag de Cascades. Ook hier weer veel Karri bomen langs een stromende rivier. Om 16.30 uur zijn we op de camping, een mooie dag in Pemberton.

DAG 50, vrijdag 15 februari 2019, gereden 302,8 km
Vandaag een lange rit voor de boeg en een mooi programma dus vroeg uit de veren. Om 7.15 uur rijden we weg richting Albany. Onze eerste stop is weer het Visitor Center in Walpole. Al is het alleen maar om te kijken of het door Ag samengestelde programma overeenkomt met wat de experts ons voorstellen. En wat denk je? Nagenoeg gelijk. Ze hadden voor ons nog een Scenic drive in petto, maar als we die niet hadden gedaan had het niet erg geweest. Vandaag staat het programma in het teken van de Giants. Geen football of Cricket club maar gigantische Karri bomen. We starten met een korte wandeling naar de Giant tingle tree. Een gigant maar wel gescheurt. En dat maakt hem wel heel bijzonder. Een korte omweg brengt ons tegen lunchtijd bij de tree top walk. Hier wandel je over stalen bruggen bijna op 40 meter hoogte bijna tussen de toppen van deze giganten. We lunchen hier voordat we verder rijden naar Denmark. Hier bezoeken we de greenpools ( prachtige zwembaden op natuurlijke wijze afgeschermd door granieten rotsblokken) , een stukje verder zijn de Elephant rocks en cove. Wat een mooie fotogenieke plaatjes zijn dat. We genieten ervan ondanks dat we al zoveel mooie baaien en kusten hebben gezien. Hierna rijden we door naar Albany waar we nog naar de Gap en de Natural Bridge gaan. Hier beuken de golven tegen de granieten kustwanden terwijl je zelf op een open rooster boven het water hangt. En dan is de dag alweer voorbij. Nog even naar het Visitor Center en daar vlakbij ligt de camping. Hier blijven we twee nachten.

DAG 51, zaterdag 16 februari 2019, gereden 86,8 km
Het is lang geleden maar vandaag gaat het misschien regenen. We nemen de gok en gaan de Granite skywalk doen in het Porongurup NP. Het is droog maar voor de zekerheid nemen we de plu en de ponchos maar mee, je weet het nooit. Halverwege de klim gaat het regenen . Eerst miezel en later lichte regen. We schuilen eerst samen onder de plu,  best gezellig zo. Maar later trekken we toch maar de ponchos aan. Het ziet er niet naar uit dat het droog gaat worden. Toch gaan we door, dan kunnen we in ieder geval zeggen dat we er zijn geweest. Het uitzicht moet prachtig zijn. Helaas niet voor ons, een en al mist en miezel. Ach het heeft ook wat en in ieder geval hebben we onze beweging weer gehad. Bij terugkomst op de parkeerplaats gaan we eerst even opwarmen. Dennis zijn vingertoppen zijn weer bevroren. We bakken een uitsmijter en besluiten maar niet de toeristische drive af te maken met dit weer. We zien toch niets. We gaan maar shoppen in de plaatselijke mall en je komt altijd met wat thuis. Voor de kleintjes dan. Precies op tijd heben we de boodschappen binnen. Heir gaat alles nog gewoon om 17 uur dicht. Inmiddels is het 1730 en gaan we de plaatselijke McDonalds met een bezoekje vereren voordat we weer naar de camping gaan.

1. Berend en Brigitte:
    20 februari 2019
    Wat krijg ik weer heimwee