Hong Kong

29 december 2018 - Hongkong, Hongkong

DAG 1 vrijdag 28 december 2018

Ja, we hebben ervan geleerd. We doen de drukke stad aan het begin van onze reis. We weten namelijk dat we er vast geen zin meer in hebben een grote stad aan te doen na een explosie van natuur wat ons nog te wachten staat. En wat voor een stad is Hong Kong zeg. We hebben geen eengezinswoning gezien, alleen maar flats flats en nog eens flats en af en toe maar eens een wolkenkrabber voor de verandering.
We hebben een goede vlucht gehad met een nieuwe Airbus A350 1000 ( voor de vliegtuigspotters onder ons). Een fijn toestel met een groot scherm met allerlei entertainment. Maar, wij hebben een maand gratis Netflix en hebben van alles gedownload om ons onderweg maar niet te vervelen. Terwijl Den Bert Visscher aan het kijken is en Agnes de serie The Bodyguard (tip van Paula) vliegt de tijd voorbij. Nu is Ag ook een echte binge watcher. Het eten was voor Ag niet een succes. We hadden low fat  gevraagd met mager vlees etc. Kregen we tilapia.  Den vond het heerlijk en Ag dacht toch steeds waar ken ik dat toch van. Later kwam ze er op, het was een tilapia kweker uit Boer zoekt vrouw. Precies op tijd landde we op Hong Kong en met de taxi (330 Dollar) waren we zo in het Eaton hotel waar we nog even heerlijk drie uurtjes hebben geslapen. Dat deed ons wel goed en na een heerlijke douche zijn we met de metro naar de Peak gereden. Vanaf het centraal station was het nog 15 minuutjes lopen maar daarna begon het feest. Het leek de Efteling wel op een drukke zomerse dag. In de rij liepen we gestructureerd langzaam in ruim een uur naar de ingang. Ja je moet er wat voor over hebben maar dan heb jeook wat. Een mooi oud kabeltrammetje gaatheel stijl omhoog naar 428 meter hoogte. Daar werden we getrakteerd op een prachtig uitzicht en een zonnetje. We besloten hier te blijven er is genoeg te doen en te eten totdat de zon onder gaat. We hadden een prachtig plekje gevonden en daar kon Den op zijn gemakkie met zijn statief prachtige avondfoto's maken. Moe maar voldaan waren we om 9 uur weer terug in het hotel van een leuke eerste dag Hong Kong.

DAG 2 zaterdag 29 december 2018

We hebben redelijk goed geslapen en gingen om 8 uur al op pad naar de Giant Buddha (Tian Tan) en de Ngong  Ping 360 kabelbaan. Het was vroeg dat we hier aankwamen. De metrolijnen  hier zijn perfect geregeld. Het is rustig en bij de glazen vloer cabines was niemand. Hoe druk zal het hier zijn later op de dag. ( Martijn zei neem de glazen vloer daar is het rustiger, maar dat was vandaag niet nodig). Een mooie trip om hoog. Helaas was het zicht niet echt fraai voor foto's. Het is bewolkt maar gelukkig droog. Boven eerst een heerlijk bakkie genomen bij de Subway waar we later nog een lekker broodje hebben gegeten.
We zien de Giant Buddha en zij is mooi we gaan de vele trappen omhoog om nog meer de immense grootte te ervaren. De trappen naar beneden gaan een stuk makkelijker. We gaan een tempel in met 10000 Buddha. Nou je kan wel zien waar het geld zit. Prachtige gouden buddhas we nemen een kijkje en maken wat foto's buiten. Dat mag namelijk wel. Dan gaan we de bus opzoeken  die ons naar Tai  O brengt. Een vissersplaatsje. Het stinkt er naar de vis niet zo gek. En wat ze daar allemaal maken. Ik heb geen idee maar het ruikt vreemd. Blijkbaar zijn de locale er erg gek op. Wij durven het niet aan. De rondvaart was erg leuk en moet je zeker doen als je daar bent. We hebben zelfs wit met roze dolfijnen gezien, en heel veel vissershuizen waarvan je je afvraagt of ze wel een storm kunnen doorstaan.erg kleurrijk allemaal. Het zou een leuke locatie kunnen zijn voor het " perfecte plaatje".Na 2 uurtjes nemen we de bus weer terug en vervolgens weer de kabelbaan. Ja nu is het beneden aanmerkelijk drukker. Na een korte tussenstop op een niet nader te benoemen locatie zijn we naar het hotel gegaan om even bij te komen van deze leuke dag. Vanavond nog naar de symphony of light ( verlichtingspel van de wolkenkrabbers) en dan naar bed want we moeten vroeg op.

1. Berend en Brigitte:
    29 december 2018
    Geweldig. De Peak is zeker een bezoek waard. De giant Bhoedah kan je ook met een gigantische lange kabelbaan bereiken. Veel plezier.
  2. Dave Middendorp:
    29 december 2018
    Mooi dat de vlucht goed is gegaan en Ag heb je de tilapia echt opgegeten? ;-)
  3. Dick en Paula:
    29 december 2018
    Prachtig, jullie 1e reisverhaal in Hong Kong het voelde alsof wij er ook waren, dus genieten mee. Agnes en Dennis een hele fijne dag, en goede vlucht naar Sidney.
  4. PA EN MA.:
    29 december 2018
    NOU IK ZIE WEL DAT JULLIE HWET WEL REDDEN MAAR WEL ALLES ETEN WAT DE POT SCHAFT OOK AL ZIT ER EEN LUCHTJE AAN VERDERS HEEL VEEL LIEFS PA EN MA.
  5. Allerknapste kind:
    29 december 2018
    Ik heb het ook gelezen hoor. Plezier en groeten uit Den Hoorn!
  6. Nel en Dick:
    29 december 2018
    We reizen weer met veel plezier met jullie mee! Smaakte de tilapia??? Hahaha
    Geniet van al het moois dat op jullie afkomt. Liefs
  7. Martijn Domburg:
    29 december 2018
    Fijn dat alles zo gelopen is zoals jullie van tevoren hadden gepland. Inmiddels hebben jullie natuurlijk al genoten van Symphony of Light. Hebben jullie die bijzondere dubbeldekkertrams nog zien rijden? Ik wens jullie een goede vlucht en veel plezier in Sydney.
  8. Bep en Wout:
    29 december 2018
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn Hong Kong. Wij hebben van jullie eerste reisverslag genoten. Wij wensen jullie een goede vlucht naar Sydney genieten jullie er maar fijn van daar.Gr. Bep en Wout uit Spanje
  9. René:
    29 december 2018
    De reis is goed begonnen! Goede vlucht verder & veel plezier.
  10. Cock en Marja Meijers:
    29 december 2018
    Wat een leuk 1e reisverhaal, ik hoor het je soms zeggen wat je schrijft, haha..!
    Lekker genieten jullie en een goede vlucht!
  11. Berend en Brigitte:
    29 december 2018
    Leuk om jullie weer te volgen. Geniet ervan.