Het was mooi , maar nu weer thuis

30 september 2021 - Delft, Nederland

Zaterdag 25 september 2021
We hebben elektrische fietsen gehuurd en hebben een mooie route gevonden rondom Zell Am See. Het appartement heeft ons aangeboden vroeg in te checken zodat we voor de fietstocht al de spullen kunnen brengen. Dat is wel een service hoor. Om 9 uur zijn we bij de verhuurder waar we in het Nederlands uitleg krijgen over deze ebikes. Het zijn dure en hij adviseert ze niet achter te laten. Er worden er veel gestolen. We maken een prachtig rondje en dat is best leuk na al dat wandelen. Om 17 uur brengen we de fietsen terug na 45,5 km. Wat een mooie dag en wat een prachtig weer.

Zondag 26 september 2021
Vandaag naar de Kitzsteinhorn gegaan. Gratis met de Zell am See sommercard. Met 3 kabelbanen overbrug je 2100 meter. De oren slaan dicht. Maar eenmaal boven tref je een bioscoop waar een mooie natuurfilm wordt vertoond,  een uitzichtplatform, een ski winkel van Intersport en een grottunnel naar een ander uitkijkplatform. Boven de 3000 meter is de lucht ijl en is er minder zuurstof en dat merkt Ag tijdens het lopen. En eigenlijk moet je dan van te voren heel veel drinken. Dat hebben we niet gedaan. Geen zware wandeling dus vandaag. Nadat we de kabelbanen terug hebben genomen sluiten we de dag af met ern korte wandeling door de Sigmund Thun kloof.

Maandag 27 september 2021
Het heeft geregend vannacht. De wekker daarom vandaag niet gezet. In de middag zou het opklaren en omdat we niet echt iets op het programma hebben wat de hele dag duurt, doen we rustig aan. Na de koffie gaan we naar de Schmittenhohe kabelbaan voor een  wandeling boven. Het is bewolkt, maar dat heeft ook wel wat. We hebben een korte wandeling op het programma, maar halverwege krijgt Ag het idee naar beneden te lopen. Tot de helft en dan de andere kabelbaan terug. Er zijn hier zoveel kabelbanen, het is hier vast geweldig skieen. We nemen de route maar zijn al gauw het pad kwijt. Uiteindelijk belanden we op de skihelling en dat is best steil naar beneden lopen. Ook Den is inmiddels een beetje om met stokken. Dan zien we ineens ons pad. En zo komen we weer aan bij de kabelbaan. Ooooo die knietjes hebben weer wat te verduren gehad. We besluiten vandaag dat we dinsdag op een rustig tempo naar huis te gaan. De voorspellingen zijn niet echt denderend.

Dinsdag 28 september 2021
We nemen afscheid van appartement 5peaks en rijden het eerste stuk binnendoor met een gedeelte van de Deutsche Alpenstrasse. Tot Aschau en dan nemen we de snelweg. Uiteindelijk met een paar stops belanden we rond 18 uur in Baden Baden. Het plan was eerst Karlsruhe, maar dat was zo duur en niet eens een goede beoordeling,  dat we besluiten weer verder te gaan naar het allereerste hotel in Baden Baden. Hiervan weten we inmiddels zeker dat dit goed is.

Woensdag 29 september 2021
Het is 8.30 uur het plan om toch nog een mooie wandeling te doen in de Vogezen Nord laten we maar even varen. Er is regen op komst en we moeten wederom wat papierwerk invullen omdat we Frankrijk ingaan. We onthouden dit. Er komt vast nog een volgende keer. De reis verloopt spoedig. Redelijk rustig op de Duitse autobahn. Bij Rotterdam komen we in de file maar uiteindelijk waren we om 18 uur weer thuis.

Oostenrijk is een prachtig land en zeker voor herhaling vatbaar. Er is zoveel te doen. En een tip voor diegene die dit ook willen. Wanneer je een appartement boekt, boek dan minimaal 3 nachten en kijk naar partners die een sommercard aanbieden. Dit geeft je zoveel voordelen. Vele kabelbanen en nog veel meer. Tja we blijven Hollanders.

1. Berend Huttinga:
    30 september 2021
    Welkom thuis. Jullie hebben een Mooie vakantie gehad in een mooi land. Wij zijn net terug uit Andalusië.
  2. Nel en Dick:
    30 september 2021
    Jullie kunnen terug kijken op een mooie reis. Welkom thuis 💐