Dag 10 t/m 13 roadtrip Zweden

22 juni 2023 - Strömstad, Zweden

Maandag 19 juni 2023
Vanmorgen scheen de zon alweer nadat we gisteren de eerste regen hadden. Toeval of niet, maar dat was de wisseldag van Tjorn naar Smogen. Vandaag echt een mooie wandeling gedaan van ruim 7 km. We waanden ons echt op een maanlandschap zo bijzonder en mooi. Een Zweeds stel vroeg of we wel vaker naar Zweden gingen en we raken aan de praat. En met dezelfde interesses is het leuk elkaar te volgen op Insta. Je doet altijd weer leuke ideeën op  en niets is zo leuk als tips van de locals te krijgen.

Weer bewolkt en zon 25 graden
Aantal km 32,7

Dinsdag 20 juni 2023
Na al het moois van gisteren kan het alleen maar tegen vallen. En dat klopt, nou eigenlijk zijn we gewoon verwend. We nemen de gratis ferry met de auto naar Bohus-Malmon. Parkeren de auto op de langparkeerplek en beginnen aan de wandeling. Lang leve de app komoot. Het eerste stuk is over een gravel road en daarna slaan we rechtsaf richting de blauwe stippen met een wit rondje. Dat is perfect aangegeven. Het heet de Sotoleden. We lopen over rotsen die heel veel lijken op die van Ramsvik van gisteren. Alleen was dat wat meer ruiger. Op 3/4 van de route komen we een prachtige lagune tegen. Wat zal dat er mooi uit zien als de zon schijnt. We vervolgen de route naar het beginpunt, lopen langs de haven en  zo weer terug naar de parkeer plaats. Na 9.26 km klimmen en klauteren zit Ag moe in de auto. Toch besluiten we nog even de outletshops te bezoeken in Smogen. Morgen gaan we hier namelijk weer weg.

Weer bewolkt 21 graden

Woensdag 21 juni 2023
Het moest zo zijn. Vandaag gaat het regenen, en het is weer een wisseldag. We rijden naar Fjallbacka. Om de kungsklyftan te bewonderen. Het lijkt op Kjeragbolten in Noorwegen, alleen kan je er niet op staan. Het is een korte wandeling. We lopen daarna langs de haven en boeken een tocht morgen naar de Weather Islands. Ik had er nog nooit van gehoord. Het moet mooi zijn, maar dat gaan we morgen ervaren. We rijden verder en nu gaat het regenen. Ag googled of er een mall is in Strömstad en zo waar. Een mooie gelegenheid om met dit weer te winkelen. We halen gelijk de boodschappen voordat we naar de camping gaan. Hier hebben we weer een stuga. Deze is best luxe. Een soort hotelkamer maar dan met een keukentje. Na het eten klaart het weer op en gaan we nog even de benen strekken. Morgen vroeg weer op.

Weer bewolkt en regen 29 graden
Aantal km 88.8

Donderdag 22 juni 2023
We rijden naar Fjallbacka om de boot naar de Weather Islands te nemen. Ag had al gezien dat het behoorlijk waait. Het wordt vast een bumpy ride. En dat klopt. We zijn wel wat gewend  maar die klappen op de golven went nooit. Bijna 45 minuten later komen we aan op dit prachtige eiland.
Floortje Dessing zou hier zo maar een uitzending "naar het einde van de wereld" kunnen maken. We maken de wandeling over het eiland en zien de golven beuken tegen de rotsen. We genieten van alle uitzichten,  maar die van de haven het meest.
Boven op de rotsen houden we een lange pauze en genieten van al het moois. Om drie uur nemen we in het restaurant nog wT te drinken tot om 16 uur de boot weer terug gaat.

Weer zonnig 22 graden

1. Cock en Marja Meijers:
    23 juni 2023
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen! :)
    Nog veel plezier samen!
  2. Dick:
    24 juni 2023
    Het zijn mooie landen, Noorwegen, Zweden
    en ook Finland maar alle 3 anders ook de bevolking.