Dag 17 en 18 roadtrip Italië en Oostenrijk

28 juni 2022 - Serfaus, Oostenrijk

Dag 17, maandag 27 juni 2022

Gisteravond om 22 uur werden we opgeschrikt door een luchtalarm. Ag had even op internet gekeken en op de speciale website. Niets te vinden en ook hier op straat lijkt er niets aan de hand. Er wordt gelachen en gekletst. T zal wel loos zijn of de brandweer wordt opgeroepen.
We hebben heerlijk geslapen. Vanmorgen vroeg om 7.30 naar de bakker en de supermarkt. Die zitten recht tegenover ons appartement  toch wel ideaal. We eten vers brood en maken onze lunchpakketjes. Gepakt en gezakt gaan we op pad met onze sommercards ( gratis toegang tot alle kabelbanen) die als een skipas aan onze broek hangt. We doen de murmeltiersteig. Niet zo'n heel pittige. Maar toch moet je af en toe over behoorlijke keien en soms moet je ook even klunen door de sneeuw. Bij het meer eten we ons brood op en maken we de rugzak wat lichter.
Nu volgt een lange geleidelijke afdaling. Soms best smal. Voorzichtig dalen we af naar het station van de kabelbaan. Hier rusten we wat en kijken in de omgeving.
Omdat het weer wat gaat betrekken  besluiten we maar terug te gaan. De kabelbanen draaien tot 17.15

Weer: zonnig  29 graden in Serfaus
Aantal kilometers 0
Stappen 11042
Haus Central
Prijs: 96,87 per nacht inclusief kurtaxe sommercard

Dag 18, dinsdag 28 juni 2022
Vandaag is alles anders dan al onze andere vakantiedagen. Het heeft geregend en ge-onweerd gisteravond. Ook vanmorgen zwaar bewolkt, we hebben van de eigenaar de tip gehad swiss meteo te downloaden. Dit is een goede buienradar. En laat deze radar nou net voorspellen dat het vanmiddag om 13 uur hard gaat regenen en onweren. We moeten dus op tijd " beneden" zijn. Ag had een mooie korte wandeling gevonden die ook mooi is met minder weer. We nemen de Schonjochbahn naar 2440 meter. Het is bewolkt en we zien bijna niks. Toch besluiten we de wandeling " panaramasteig" te doen. Al na 10 minuten zijn we boven de wolken en schijnt de zon. We vinden het mysterieus zo boven de wolken te lopen. We moeten soms over keien en een laatste stuk sneeuw ligt in de weg. Uiteindelijk komen we weer terug bij de seilbahn. We zijn net beneden of het begint te regenen. Het is 13 uur, de buienradar heeft gelijk. We lopen door het stadje Fiss en kopen wat  bananen bij de MPreis supermarkt. Kunnen we gelijk schuilen. Ook hier kopen we gelijk Ag haar favoriete deo , Borotalco green tea/lime 0 alcohol 0 alluminium ( is niet te krijgen in Nederland). We spreken twee Nederlandse dames die zeggen dat de wandelbus naar Serfaus zo komt. Binnen 5 minuten zitten we droog in de wandelbus. In Serfaus is het droog en lopen we door ons gezellige dorpje. Den scoort nog een lightweight jasje. En inmiddels is het 16:30 uur. We hoppen de supermarkt nog in voor ons avondeten en steken over naar ons appartement. Toch een mooie dag en geluk met het weer in de ochtend.

Weer: bewolkt/regen  21 graden in Serfaus
Aantal kilometers 0
Stappen 14016
Haus Central
PrijsPrijs: 96,87 per nacht inclusief kurtaxe en sommercard

1. Brigitte:
    28 juni 2022
    Wat bijzonder om boven de wolken te lopen😍