G'DAY MATE we're home

30 december 2018 - Sydney, Australië

DAG 3 zondag 30 december 2018
Als eerste bedankt voor de lieve reacties. Toch leuk dat we op deze manier ook mijn ouders nog blij maken met een verslagje uit het verre, daar ben ik best trots op. Zo kunnen we appen en videobellen met zijn tablet. Er zijn trouwens nu ook videos op deze site toegevoegd.

Hoe krijgt Ag het toch weer voor elkaar? Tot 2 keer toe een bijna vol vliegtuig en wij hebben een lege stoel naast ons. Dat is wel lekker hoor. Maar eerst over gisteravond de symphony of light. Rond half acht werd het al druk rond de Tsim Sha Shui promenade. De promenade zelf wordt verbouwd dus die was niet open, dat was jammer anders hadden we een nog mooier uitzicht gehad. Precies 20 uur begon het festijn. Een lasershow met vuurwerk en leuk verlichte flats nog in kerst stemming. We hadden er muziek bij verwacht maar dat was helaas niet. Best wel bijzonder om mee te maken. We nemen daarna gelijk de metro terug. Hoe vaak we niet gehoord hebben " please stand back from the traindoors" ? Die metro werkt trouwens perfect, ook met de Octopus card (een OV chipkaart die je ook in winkels kan gebruiken, je stopt contant geld in de automaat en hij is weer geladen). En superschoon is hier alles. Zelfs de stoepen worden smorgens met water gesopt door de gemeente reiniging. Helaas moeten we de avondmarkt missen, maar we hebben moeie voeten, dus het is niet erg om terug te gaan naar het hotel. Morgenochtend om 5 uur willen we een taxi nemen dan hebben we ruim de tijd om alle bagage in te checken. De incheck zelf hadden we gisteren al gedaan bij de Peak. Toch wel handig hoor zo'n app om in te checken. Op het vliegveld zelf verloopt het vlot. Alles staat duidelijk aangegeven. We nemen een lekker ontbijtje croissantje en fruit en downloaden wat video's voor op de site, daarna gaan we naar de gate en ook daar verloopt het soepel. Dit in tegestelling tot de vlucht. Dit verslag schrijf ik in het vliegtuig. Het is een beetje typen met hindernissen want het is best een bumpy ride geweest. Dat deed ons denken aan de vlucht van Buenos Aires naar Miami. Dat is het minst leuke van vliegen, het went nooit maar hoort er soms bij. Het is ook zwaar bewolkt boven de Philipijnen. Vanavond om 20:50 uur Sydney tijd landen we na een vlucht van bijna 9 uur (normaal korter maar hij moest om de buien heen)  daarna naar het hotel en lekker slapen. Het is trouwens 10 uur later dan in Nederland,  wij vieren nieuwjaar dan ook 's-middags om 14 uur Nederlandse tijd. Voor jullie allen een goede jaarwisseling.

1. Wim Spaans:
    30 december 2018
    Mooie start van jullie vakantie. Cheers mate.
  2. René:
    30 december 2018
    Leuk die film. Vrijwel geen mensen te zien trouwens.
  3. PA EN MA.:
    30 december 2018
    NOU AGNES ,MA HEB HET HELE VERSLAG GELEZEN ZIJ VIND HET GEWELDIG WAT JE ALLEMAAL MEE MAAK WIJ HOPEN DAT HET DE HELE VAKANTIE ZO MAG DOORGAAN. EN DAT JULLIE HET BIJDEN VRESELIJK NAAR DE ZIN ZULLEN HEBBEN.PA EN MA.
  4. Petera:
    30 december 2018
    Wow wat een mooie start in Hong Kong van jullie reis, geweldig om jullie belevenissen te volgen.
    Wij hopen dat jullie vlucht alsnog goed verloopt en geniet van het inluiden van het Nieuwe Jaar in Sydney!
  5. Berend en Brigitte:
    Alles zo herkenbaar !!
  6. Pieter Domburg:
    30 december 2018
    Zo te merken hebben jullie ook genoten van Hong Kong, voor ons één van de indrukwekkenste steden ter wereld.
    Nu naar Sydney dat ongetwijfeld ook in dat rijtje past. Wens jullie een mooie en veilige jaarwisseling op deze voor jullie al oudejaarsdag.
  7. Berend en Brigitte:
    30 december 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maak er een gezellige en mooie jaarwisseling van bij de Aussies 🍾😃
  8. Nel en Dick:
    31 december 2018
    Wij wensen jullie een sprankelend 2019 met veel reisplezier en gezondheid 🥂🎉🌎🛷✈️⛵️⚓️😘
  9. Bep en Wout:
    31 december 2018
    Wij wensen jullie voorspoedig 2019 en veel veilige kilometers met de camper in Australie