Perth de laatste dag Down Under

22 februari 2019 - Perth, Australië

DAG 54, dinsdag 19 februari 2019, gereden 377,4 km
Na een onvergetelijke dag gisteren gaan we vandaag naar Hyden. Hier is weer zo'n natuurverschijnsel waarvan je je afvraagt hoe het zo is gevormd. Wave rock. We komen hier om 13 uur aan en bij de camping is ook de start van de wandeling er naar toe. Ideaal. Een mooie camping met zwembad en met deze temperaturen (34 graden) is dat heerlijk. We eten eerst een boterham en smeren ons weer in met factor 50 voordat we naar de rock lopen. De wandeling door een open gebied doen we maar niet met deze temperaturen. De wave rock is maar 100 meter lang en 15 meter hoog. Met mooie kleuren graniet. We klimmen via een trap naar boven voor een mooi uitzicht over de omgeving. We lopen de hippo trail een korte wandeling naar een gevormde rots die wel erg veel lijkt op de bek van een nijlpaard. Hierna lopen we langzaam naar de camping en gaan heerlijk in het zwembad afkoelen.

DAG 55, woensdag 20 februari 2019, gereden 332,5 km
De laatste loodjes, we rijden naar de camping in Perth waar we twee nachten verblijven  voordat we de camper weer inleveren. We stoppen rond 12.45 uur in Belmont shopping center. Hier eten we een boterhammetje en halen we de laatste boodschappen voor de komende twee dagen. Het is warm, rond 34 graden. Na de boodschappen rijden we door naar de camping. Nog maar 4 km rijden en dan zit het erop. Maar eerst morgen nog naar Perth wat wel de eenzaamste stad ter wereld wordt genoemd. De dichtstbijzijnde grote stad is Adelaide 2600 km verder.

DAG 56, donderdag 21 februari 2019, gereden 0 km
We gaan vandaag naar Perth, ojee toch niet weer met een drukke stad als laatste eindigen. Meestal hebben we er slechte herinnering aan. Dat drukke gedoe na al de mooie rustige natuur. Maar dit keer niet. Heel relaxed gaan we voor $12,80 met zijn tweeën met de bus. (een family daypass). De bus stopt hier om de hoek en gaat om de 7 minuten. Een half uurtje en hij brengt je naar Elizabeth Quay. De haven van Perth. We lopen eerst naar de Bell, een futuristisch gebouw waarvandaan elk uur Big Ben achtige belgeluiden klinken. We lopen verder en zien de mooiste bomen onderweg. Perth is erg groen, dat valt meteen op. We lopen de winkelstraat in en en scoren nog wat laatste souvenirs. Naast oude winkelarcades zoals the London Court ook veel nieuwbouw. We pakken de gratis Yellow CAT bus naar de andere kant van het centrum. Hier is een soort Batavia stad naast de RAC Arena. Hier heeft ook André Rieu een concert gegeven. (Interessant zeg!!). We pakken de Yellow CAT bus weer terug en nemen nu een andere winkelstraat. Heel gemakkelijk allemaal, daar zou Den Haag een voorbeeld aan kunnen nemen. Uiteindelijk vinden we het om 16.30 uur genoeg geweest en lopen we weer terug naar de bus. Ook nu weer heel makkelijk zelfde perron. Wat een genot was dit om onze op een na laatste dag te eindigen in een heel relaxte wereldstad. Morgen de tassen voor de laatste keer inpakken.

DAG 57, vrijdag 22 februari 2019, gereden 5,4 km
Na 2426 km is het laatste deel van onze reis aangebroken. We pakken de spulletjes in en wat we over laten we straks achter voor de volgende gasten van een camper van Maui. We mogen nog op de camping blijven staan en lunchen hier op ons gemakkie voordat we de tassen naar het Ingot hotel brengen. Eerst gaan we tanken, we moeten de camper namelijk vol terugbrengen . Direct na de benzinepomp is het hotel. We checken om 1230 in en mogen gelijk naar onze zelfde kamer als de vorige keer. Omdat we een tweede keer hier zijn krijgen we een heerlijke tablet chocolade. Tja en die moet gelijk op natuurlijk. We dumpen de tassen en gaan de camper terugbrengen, hier 2 km vandaan. En dat was weer zo gepiept, ze kijken niet eens. En dan zit het erop. Den krijgt een flinke pakkerd van Ag, hij heeft het toch maar mooi weer gedaan, 8600 km schadevrij links rijden. Ag doet dat hem niet na. Maar zoals Den zegt," jij doet weer dingen die ik je niet kan doen". We lopen terug naar het hotel en gaan denk ik even het zwembad uittesten, daarna diner en vroeg naar bed want morgen om 5.15 worden we naar het vliegveld gebracht.
Dit is het laatste verslag uit Down Under. We kijken weer terug op een schitterende reis met vele hoogtepunten. Een paar die er voor ons uitspringen waren:
New years eve Sydney
The Grampians
Great Ocean Road
Kangaroo Island
Tasmanië in zijn geheel met in het bijzonder Freycinet en Cradle Mountain
Rottnest Island
Lucky Bay
Waarschijnlijk volgt nog een verslag van de vermoeiende terugreis, om het verhaal compleet te maken.

Wij willen jullie heel erg bedanken voor jullie lieve reacties via de site of de app. Dit verslag wordt straks geplaatst in ons fotoalbum, wat een mooie herinnering zal zijn voor later, maar nu verlangen we ook weer naar thuis. Naar onze kleintjes , de families en niet te vergeten de buurtjes die al die tijd onze post, plantjes en ons huis hebben bewaakt.

1. Marloes Spaans:
    22 februari 2019
    Het was super allemaal.!!!! We hebben meegenoten!!! Tot over een paar weekjes.. Kus!
  2. Dave Middendorp:
    22 februari 2019
    Super mooie foto's. Nu weer snel naar huis, want de meiden missen jullie wel.
  3. Pieter Domburg:
    22 februari 2019
    Na al dat moois een veilige reis terug naar het fraaiste thuisland ter wereld!
  4. Nel en Dick:
    22 februari 2019
    Wij hebben ook genoten van jullie fantastische reis. Dit pakt niemand jullie meer af👌. Goede terugreis en veel succes met de terugkeer in het “ normale” leven en het uitzoeken van alle foto’s. Kijken uit naar het fotoboek . Liefs