Baby Koala, zeeleeuwen en Kangaroo op prachtig Kangaroo Island

24 januari 2019 - Penneshaw, Australië

DAG 26, dinsdag 22 januari 2019, gereden 226,6 km
Je hebt mazzel en je hebt mazzel. Nou die mazzel hadden wij vandaag. Ag had eigenlijk te laat de ferry geboekt, we hadden uiteindelijk de ferry pas om 12 uur naar Kangaroo Island (KI). Balen in eerste instantie maar met een goede planning verder lukt het vast nog de meeste dingen te doen die we in gedachten hebben. We waren vroeg wakker en dachten: " laten we maar vroeg gaan dan zijn we in ieder geval op tijd. Er is een lookout vlak bij de ferry, kunnen we daar koffie nemen en ons op ons gemakkie van zonnebrand voorzien. We zagen de ferry uitvaren en een ander een kwartier later binnenkomen. 10 minuten voor vertrek ziet Den dat deze ferry niet vol is. Hmmmm proberen Ag? Zegt Den. Waarom niet zegt Ag. We rijden er naar toe en Ag loopt naar de terminal voor de tickets Vraagt de man die de auto's op de ferry dirigeert of wij nog mee willen. "Tuurlijk": zeggen wij, graag en binnen no time rijdt Den achteruit de ferry op. Hij staat nog niet op de handrem of we varen al uit. Dat scheelt zomaar twee uur wachten en twee uur meer op KI. Het verloopt allemaal zo vlot dat we als eerste uit de ferry vertrekken. Binnen een uur en 10 minuten waren we al op Seal Bay. We willen een guided tour naar het strand dan ze je de seals tenminste van heel dichtbij. Zegt de vrouw wilt u nog mee met de tour van 12:15 uur? Nou graag, die vertrekt over 4 minuten. Het blijft zo mooi deze beesten, in hun natuurlijke omgeving, te aanschouwen. Wanneer ze op het strand komen surfen ze met de golven meet en met een plof landen ze op het strand. We blijven hier drie kwartier en lopen daarna nog de boardwalk. Hierna rijden we naar little Sahara. Het is 32 graden en het zand is bloedheet. We hebben geen zin om een wandeling naar de top van deze zandduin te maken. Het is wel een mooi gebied voor een foto. Hierna rijden we naar een van de mooiste baaien van Australië Vivionne Bay. En het is inderdaad heel mooi. Een pier waar vissers hun maal proberen te vangen en turquoise glashelder water maken deze baai zo mooi. Je moet er 4 km hobbelen over een zandweg voor over hebben maar dan heb je ook wat. Inmiddels is het 4 uur en rijden we op ons gemakkie naar Western KI caravan park. Een camping met alle faciliteiten en midden in de natuur. Hier lopen kangaroes en koala met jong gewoon rond terwijl je 5 km verder ervoor moet betalen. De eigenaar is erg aardig komt langs om te vragen of de show (koala met jong) leuk was. Morgen weer een dag in Flinders Chase.

DAG 27, woensdag 23 januari 2019, gereden 71,6 km
Vandaag de hele dag de tijd om het Flinders Chase nationale park te verkennen. We beginnen met een bezoek aan het Visitor Center. Hier kopen we een parkpas en doen een kleine wandeling.  We rijden door naar Admiral Arch.  Er staat een harde wind en het voelt best wel fris. We lopen een boardwalk en trappen naar beneden langs een aantal seals  die op de rotsen slapen of hun jong aan het voeden zijn. Een aantal jongen speelt in een poeltje hoog op de rotsen. We komen bij het platform en hebben een prachtig uitzicht door de rots naar zee. We zijn er nog alleen. Na een tijdje wandelen we terug en gaan op weg naar het volgende spektakel. De Remarkable Rocks. En opmerkelijk zijn ze ook. Hoe kan het dat de natuur in de loop der eeuwen zulke vormen heeft gecreëerd. We klimmen op de rock en maken de nodige foto's. Na deze wandeling zetten we een kopje koffie en daarna brengen we een bezoek aan Kelly Hill Caves. Een rondleiding van een uur laat ons al het moois zien wat onder de grond verborgen zit. Stalagtieten van duizenden jaren oud die zich tot prachtige creaties hebben gevormd. En als je je verbeelding de vrije loop laat zie je er soms een krokodillenbek in of een been van een ballerina met spitz  en al. We gaan terug naar de camping op zoek naar de koala s.  Het is nu redelijk qua temperatuur maar morgen wordt het 42 graden zeggen ze. Tussen Adelaide en de kust zit zomaar 10 graden verschil. Misschien is het slim vanavond hier alvast de tassen te pakken.

DAG 28, donderdag 24 januari 2019, gereden 264,8 km
Vandaag kan we Kangaroo Island weer verlaten. En het is warm. Mijn gisteravond voor het naar bed gaan gedane handwas, was door de warme wind al droog vanmorgen. Om 7 uur was het al 30 graden. Niet erg om vandaag te rijden naar onze laatste camping in South Australië. We hebben de ferry om 13.30. Drie kwartier en dan nog 100 km rijden voor de camping. De laatste boodschappen voor een avond, de laatste spulletjes inpakken ( gelukkig gisteravond in de koelte al veel gepakt). In de loop van vandaag loopt de temperatuur op naar heel even 47 graden. Nu terwijl ik dit typ is het 44,9 graden in de schaduw, na een heerlijk afkoelmomentje in het zwembad. In de camper maakt de airco overuren. Morgenochtend de camper inleveren, bijna op het vliegveld en dan op naar Melbourne waar het morgenmiddag 43 graden wordt. Hier blijven we twee nachten in een hotel om Australië Day mee te vieren, dat terwijl de tennissers de Australian Open in deze hitte de finale spelen.Wij hebben het niet gevolgd maar weten zeker dat een aantal van onze vrienden dit wel volgen.

1. Bep en Wout:
    24 januari 2019
    Hoi Agnes en Den. Geweldig, prachtig, super mooie reis Gr. Bep en Wout uit Spanje
  2. Nel en Dick:
    24 januari 2019
    Weer genoten van jullie verslag👌. Geniet nog even.🏖 Hier is het winter.☃️❄️ Groetjes
  3. PA EN MA.:
    24 januari 2019
    Ag en den, Ma heb genoten van alle verslagen en alle foto/s ze vond ze geweldig .Heb ze wel 3 keer gezien .Leuk heeeee. Verders nog heel veel prettige dagen en veel plijzier gewensPa en Ma xx
  4. Berend en Brigitte:
    24 januari 2019
    Seal bay, remarkeble rocks , de pelicanen. Geweldig eiland. Kijk uit naar het volgende verslag.
  5. Pieter Domburg:
    24 januari 2019
    Uitzonderlijk mooie natuur. Ik ga het jullie niet nadoen want die hoge temperaturen kan en durf ik absoluut niet aan. Heb alleen al daarom bewondering voor jullie uithoudingsvermogen.
  6. Martijn Domburg:
    Voor wat betreft dag 26 geldt:
    1. Geluk dwing je af.
    2. Je krijgt wat je verdient.
    Veel plezier in het volgende deel van jullie adembenemend mooie vakantie!
  7. Martijn Domburg:
    24 januari 2019
    Ik lees net dat de hitte in Adelaide ook het Algemeen Dagblad heeft gehaald: https://www.ad.nl/buitenland/op-vakantie-in-heetste-stad-van-australie-het-is-hier-een-heteluchtoven~a93fa529/