Rijdagen naar de kust en op naar Kangaroo Island

21 januari 2019 - Victor Harbor, Australië

DAG 24, zondag 20 januari 2019, gereden 358,4 km
Vandaag staat een rijdag op het programma. De route rijdt door droge dorre landschappen beetje heuvelachtig. We zijn in niemandsland, de radio doet het niet eens en heel veel dode kangaroes langs de weg. We rijden in een stuk door naar Mount Gambier, naar de Umpherston sinkhole. Een prachtig aangelegde tuin in  " een gat in de weg". We lopen een rondje en maken de nodige foto's. Het is maar 1 km van de Woolworths vandaan dus weer tijd voor de boodschappen. En nee Martijn geen rij die eerlijk naar de kassa toe gaat zoals tegenwoordig ook bij de Kruidvat, Primark etc. etc. maar het is zo rustig dat je nooit lang hoeft te wachten. Hierna rijden we weer 2 km verder voor de Blue Lake. En eerlijk is eerlijk qua kleur doet zij niet onder voor Peyto Lake in Canada. Alleen qua kleur dan. Qua omgeving is het meer in Canada duidelijk mooier. We parkeren de camper en nemen eerst een bakkie koffie voordat we gaan wandelen. En als we terugkomen nemen we maar gelijk de lunch voordat we verder rijden naar Robe. In Robe aangekomen zien we dat in dit havenstadje een bootshow is.  Nou deze plaatselijke HISWA willen we natuurlijk niet missen. Wij als een speer naar de haven, maar konden eerst de prachtige turquoise kleur van de zee niet weerstaan. Eenmaal in de haven was het meer een caravanshow dan bootshow. Behalve de jachten in de haven dan, niets van watersport gezien. We gaan maar naar de camping. Morgen weer een rijdag.

DAG 25, maandag 21 januari 2019, gereden 351,7 km
Vandaag een echte rijdag over de Southern Ocean Drive. Een lange weg waarbij we bijna niemand tegenkomen. Een weg waarbij een dorre vlakte van het Coorong  NP wordt afgewisseld met droogstaande meren en pas voorbij Meningee  komt Lake Arthur. Een meer waarbij je af en toe pelikanen in het water ziet zwemmen. Het schiet wel lekker op als je op de cruise control constant honderd rijd. Natuurlijk stoppen we af en toe bijvoorbeeld bij de big Lobster (kreeft) en om diesel te tanken en een bakkie te doen in Meningee. Na Meningee rijden we in een stuk door naar Victor Harbor. Hier hebben we een camping gereserveerd. We hebben bijna de hele middag nog en gaan even wandelen naar Granite island. Hier kan je nog met een paardentram over de pier naar het eiland. Wij lopen, we hebben genoeg gezeten. Het water is glashelder en erg ondiep. Veel zeewier. En twee mannen die met een tablet en hamer in het water staan om de palen van de pier de inspecteren. Je moet er toch niet aan denken als de pier het paard en de tram niet meer kunnen houden. We wandelen terug naar het stadje door de winkelstraat. Op wat cafeetjes na niet veel bijzonders. De meeste winkels zitten in het winkelcentrum. (Soort Hoven overdekt en met airco) maar daar waren we al geweest voordat we naar de camping toegingen. Morgen nemen we de ferry naar Kangaroo Island.

1. Berend en Brigitte:
    21 januari 2019
    Geniet van het mooie kangaroo island. Kom me nog langs adelaide?
    Jaloers makend !!!!
  2. Wim Spaans:
    21 januari 2019
    Prachtig meer zeg. Wat een kleur, dat water...
  3. Dick en Paula:
    21 januari 2019
    Wat een geweldig land en prachtige natuur Dennis en Agnes die wij mogen mee beleven. Hier is het op dit moment wat kouder aan het worden, in vergelijking dan bij jullie, de eerste sneeuw is in aantocht in Delft.
  4. Bep en Wout:
    22 januari 2019
    Wat een schitterend gebied waar jullie moooie fotos hebben gemaakt op naar kangaroo island. Gr. Bep en Wout