Dag 1 en 2 roadtrip Italië 2022

12 juni 2022 - Quinto, Zwitserland

Dag 1, zaterdag 11 juni 2022,

We vertrekken om 8:30 nadat thuis natuurlijk alles weer spic en span is. Het weer is prima en het wordt alleen nog maar warmer de komende week. De route van Google maps laat ons via Antwerpen, Brussel, Metz rijden naar Strasbourg. Naast twee korte plaspauzes maken nog een tussenstop bij de Decathlon. Tis een traditie aan het worden. Had Ag twee jaar geleden nog twee linkerslippers van Den gepakt. Dit jaar waren we vergeten badmutsen te kopen en het schijnt soms verplicht te zijn.  Toch een leuke tussenstop op de route vlakbij Metz. In Strasbourg had Ag een leuk hotel gezien met kitchenette. Ideaal om zo de vakantie te beginnen. Je kan hier prima eten en ontbijten, maar met een Lidl en een grote supermarkt, echt 3 minuten lopen, is de keus gauw gemaakt. We waren om 1630 aangekomen, ingechecked, kamer gezien met echt alles erop en eraan zelfs een mini vaatwasser en om 17 uur liepen we al in de Super. We hebben heerlijk eten meegenomen en er van gesmuld. Den weet toch telkens met weinig middelen een culinair hoogstandje te maken.  Na het eten even uitgebuikt en met de badjassen van het hotel naar de Spa gegaan. Een mooi zwembad en twee sauna's. Nu doen we dat bijna nooit maar vandaag wel, misschien omdat het met badkleding was. Na anderhalf uur gaan we douchen en weer terug naar de kamer. Kunnen we nog voetbal kijken.  Wat een mooi hotel zeg.

Weer: licht bewolkt 26 graden
Aantal kilometers  576
Hotel Citadines Eurometropole Strasbourg
Prijs €117
Kamer 709 mooi hotel zeker een 9 waard

Dag 2, zondag 12 juni 2022

Wat hebben we heerlijk geslapen. Een goed bed en ondanks dat we aan de weg slapen is er geen geluid te horen. Het enige geluid was een centrale afzuiger. Op een gegeven moment hoor je dit geluid niet meer, tenzij je er op blijft letten natuurlijk. We maken zelf ontbijt en koken wat extra eitjes voor de lunch. Om 9.30 uur rijden we weg. Eerst maar even tanken en de bandenspanning wat verlagen. We tanken voor 40 euro en daarmee is hij bijna weer vol. Je moet hier vooraf betalen wat je wil tanken Op dat bedrag stopt de pomp. Heb je minder getankt dan betaal je ook minder. De auto rijdt nog steeds zuinig ,aardig wat bergjes gehad vandaag  en toch maar 3,6 liter op 100 km. Dit is 0,2 meer dan thuis.
We stoppen bij Bazel om daar een tolvignet te kopen. We hadden nog 40 Zwitserse franken van de vorige keer en dat kost precies het vignet. We parkeerden even om hem op de voorruit te plakken en nemen maar gelijk tijd voor een bakkie en een plasje. Dat zijn van die toiletten waar je liever niet komt. Maar goed dat we water en antibacterieel gel hebben om onze handen te wassen. We rijden een uurtje door en op een parkeerplaats aan Sempachersee nemen we onze lunch. Lekker hoor,  nog een croissantje kaas en een broodje ei.
Nu rijden we door naar een mooi uitzichtpunt
Goscheneralpsee. Stond niet omcirkeld op de kaart, leuk ff wat anders voor een kleine wandeling. Mmmmmmm  wat komt dit bekend voor!! Een slagboom en dat toiletgebouw, dat herkend Ag. Maar ja die moet overal waar het kan haar " sporen uitzetten" . We lopen naar de stuwdam en ja hoor. Ook de tweede keer blijft het mooi. Maar nu toch wel dat cirkeltje gezet op de kaart. Van daaruit rijden we terug en zonder file de Gotthardtunnel in. We hebben van Den zijn oom,tante en nicht de tip gehad om in Gotthard Sud te overnachten en te eten bij de pizzeria. Dat was een goede tip. Maar eerst weer even de benen strekken bij Gole del piottino een kloof. En we zijn getuige van een bijzondere vogel. Een mauerlaufer tichodroma muraria. Twee spotters met camera's op de rand van de kloof en Ag met haar panasonic. Ok die van hun zal vast mooier zijn. Mag ook wel met die dure lenzen.  Maar wij hebben hem ook.
In het hotel lekker rusten , verhaal schrijven en morgen naar Italië

Weer: zonnig 28 graden
Aantal kilometers
Hotel Motel Gottardo Sud
Kamer 103 mooi hotel zeker een 7,5
Prijs:
Benzine 40 euro prijs p/l 200,9

1. Je knapste kind:
    12 juni 2022
    Jullie kunnen ons overhoren, want wij hebben de lap gelezen hoor! (Nu jij nog Jan😉)
    Dikke kus van ons
  2. Petera:
    13 juni 2022
    Weer een leuk verhaal en alles goed gepland. Voor het weer hadden jullie in Nederland kunnen blijven, hihi.......
  3. Brigitte:
    13 juni 2022
    Wat toevallig hebben op weg naar Italië ook bij de Goscheneralpsee een kijken genomen, en zijn wij over de Gotthardpas gereden I.p.v door de tunnel. Is ook een aanrader. Geniet van jullie vakantie