Dag 3 en 4 roadtrip Italië 2022

14 juni 2022 - Sirmione, Italië

Dag 3, maandag 13 juni 2022

Vandaag dan eindelijk naar Italië. We rijden op advies van "la famiglia e tutto"  naar Menaggio aan het Comomeer om daar de veerboot verder te nemen naar Varenna. Zo bezoeken we een leuk stadje en we mijden het drukke Milaan. Wat is Varenna een leuk stadje, steile straatjes,leuke pleintjes en een fantastische ligging aan het Comomeer. We wandelen de promenade langs het water. Erg gezellig druk. Ik denk dat je hier in het hoogseizoen over de hoofden kan lopen zo druk, maar nu was het nog redelijk rustig. Helaas ( of toch niet) heeft Varenna meer tijd gekost en konden we tip 2 naar de kloof niet doen. Het is nog twee uur rijden naar Sirmione. Een andere keer dan maar of we bezoeken een andere kloof. We nemen de A4 vanaf Bergamo. Wat rijden de Italiaanse vrachtwagens als een bezetene. Ze gebruiken de rechterrijstrook helemaal en de middelste om in te halen. Zo ben je als automobilist verplicht de max snelheid te rijden op de linkerbaan en als het kan naar de middelste baan te gaan . De rechterbaan kom je gewoon niet en eerlijk gezegd is dat ook niet gewensd. De vrachtwagens rijden hier echt hutje aan mutje. Of is het mutje aan mutje. Om 1630 zijn we bij de camping. T ziet er gezellig uit. We worden naar het appartement gebracht. De auto kan in de garage. T appartement is mooi, maar toch ontbreken er de nodige dingen. Gelukkig hebben we zelf altijd veel bij ons. Maar een waterkoker oid ontbreekt gewoon. Wij hadden die van de boot gelukkig mee. Ook afwasmiddelen  en nog meer dingetjes. Misschien zijn we wel verwend, of is het hier normaal. Ik weet het niet. De komende dagen gaan we deze omgeving verkennen. T ziet er in ieder geval heel  mooi uit.

Weer zonnig 32 graden
Aantal kilometers 258
Camping Sirmione
App 306
Prijs 105 euro per nacht

Dag 4 , dinsdag 14 juni 2022

De zon schijnt hier morgens alweer volop. Het is qua temperatuur in de ochtend nog wel te doen. We maken vandaag een wandeltocht van het appartement naar Sirmione. Sirmione is een echte trekpleister als je het Gardameer aan doet. Leuke pleintjes, veel terrasjes, heeeeel veel ijssalons, een kasteel, grotten en gezellige winkeltjes. Wat zullen zij het de afgelopen jaren moeilijk hebben gehad zonder de toeristen. Maar de dag begon al goed. We hadden lekkere broodjes gemaakt met Italiaanse ham en kaas. Wat denk je? Vergeet Ag ze in haar rugzak te doen en daar komen we na een kilometer achter.......we twijfelen nog om in Sirmione te gaan lunchen.......maar toch zonde van die lekkere broodjes. En wie kan er weer terug lopen? Je raadt het al.
Terwijl Ag de kaart van Sirmione bekijkt komt Den alweer aangelopen.
Zonder te mopperen lopen we verder. Hij vindt lopen heerlijk, nou dat komt dan goed uit.
We kijken onze ogen uit. Het is al best druk en de parkeerplaatsen zijn al vol (daar hebben wij geen last van hhlhhh).
Terwijl Den al kwijl in zijn mond krijgt bij de citroenen kraam, maakt Ag alvast een paar foto's.
We lopen net als alle toeristen het rondje Sirmione. En op de terug weg loopt Den zo voorbij de citroenen kraam. Nou denkt Ag....echt niet. Ag besluit er toch maar 1 te kopen. En zuur dat het drankje was. Maar dat deert Den niks. Hij geniet er met volle teugen van.  Tijd om terug te lopen en nog even een kort wandelingetje te doen naar de supermarkt.

Weer zonnig 33 graden
Aantal kilometers gelopen Den 14 km Ag 12 km ( 17890 stappen)
Camping Sirmione
App 306
Prijs 105 euro per nacht

1. Wim Spaans:
    14 juni 2022
    Fijn dat jullie Varenna ook leuk vonden en ja die vrachtwagens denderen door. Toen we daar reden verloor een toerist zijn twee fietsen e. drager, van zijn auto. We konden ze net ontwijken. Wat ook wel leuk is om te zien is het Zeni wijnhuis in Bardolino. Nu zijn jullie volgens mij geen wijnliefhebbers, maar toen hadden ze ook Balsamico azijn. Lekker voor in de salade.
  2. Berend Huttinga:
    14 juni 2022
    Leuk verhaal. Lekker samen genieten. Wij hebben net 2 weken Italië gehad van 28/5 t/m 11/6. Heerlijk land met super ijs. Zitten nu de laatste week in de Franse Alpen.
  3. Allerknapste kind:
    Ziet er leuk uit.
    Fijn dat jullie de prijzen erbij schrijven, niet te duur maken he dat gaat allemaal van de erfenis af.
    Hahaha nou maak maar veel plezier verder
    Groetjes uit Den Hoorn
  4. Je hebt maar ene.....:
    14 juni 2022
    Ja altijd bezig met statistiek
  5. Dick en Paula:
    14 juni 2022
    Wat een leuk verhaal weer Agnes en Dennis, ennnnn de broodjes vergeten!! 🤣 daar hebben wij het laatst nog over gehad vorige week. Geniet er lekker van en heel veel plezier samen Groetjes Dick en Paula.
  6. Bep en Wout:
    15 juni 2022
    Een mooie trip gemaakt naar Zwitserland en Italië nog vele kilometers nog een fijne vakantie gewenst.