Dag 11 en 12 roadtrip Italië

22 juni 2022 - Auronzo di Cadore, Italië

Dag 11, dinsdag 21 juni 2022
We verlaten Venetië. Wat een verschil, binnen een uur rijden ben je in een totaal andere wereld. Om een mooie route te maken, gebruikt Ag Google Earth. Op zoek naar bijvoorbeeld een mooi blauw meer, ergens op de route. Dan een paar plaatsjes plotten en Google maps de route laten maken. En dat is best spannend. Waar komen we terecht en is het mooi? Nou vandaag is dat in ieder geval gelukt. Een prachtige route op hoogte, dwars door de bossen met vele haarspeldbochten en uiteindelijk uitkomen bij een mooi meer. Het meer Barcis. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt door het bos naar een uitkijkplatform met een glazen bodem. We rijden de route verder tot Auronzo. Hier is ons volgende appartement. Wat fijn, groot en schoon. T kan niet beter met alles van thuis.
Hier blijven we 4 nachten.

Weer: bewolkt  26 graden
Aantal kilometers  190
Casa Sonia in Auronso
Prijs: 96 euro per nacht

Dag 12, woensdag 22 juni 2022
Volgens de Italiaanse buienradar zou het in de ochtenden mooi weer zijn en in de middag kans op regen. Omdat we niet weten of dit klopt, staan we vroeg op. Om 7.30 rijden we weg naar het Lago di Braies. We komen daar rond 8.45 aan en het is al een drukte op de parkeerplaats. Dit is dus duidelijk 1 van de trekpleisters van de Dolomieten. Parkeren kost 8 euro op P2, maar er zijn wel parkeerwachters. Groen hesje aan en van die bordjes (spiegelei) groen en rood waar ook opa uit flodder het verkeer mee regelde. Na ons eigen kopje koffie uit de thermosfles gaan we op pad. We lopen het hele meer rond en elk hoekje is nog mooier dan het vorige. Na ruim 2,5 uur zijn we weer op het beginpunt. We rijden verder naar de kloof en watervallen van Fanes.
De Italiaanse buienradar had gelijk. Het begint te regenen. Niet hard, maar toch! We besluiten even te wachten, maar dan gaan we toch maar de regenkleding pakken. In het kader van het Zweedse spreekwoord" slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel" , gaan we toch naar de watervallen. Na een half uur stopt het met regenen en kunnen we de poncho's uit doen en later ook de regenbroeken. Het is best even lopen, omhoog en omlaag en via een pad over boomwortels bereiken we het viewplatform. Inderdaad een mooi uitzicht. Aan de overkant zien we ook wandelaars die uiteindelijk omkeerden. Dat had Ag al gelezen, je moet daar namelijk aangelijnd voor zijn. Nu zijn we best stoer......maar dit gaat te ver. Blijkbaar ook voor de stoere personen aan de overkant. Om 1630 zijn we weer terug bij de auto. En weer een mooie dag voorbij.

Weer: bewolkt  21 graden
Aantal kilometers 145