Dag 8 9 en 10 roadtrip Italië 2022

20 juni 2022 - Mestre, Italië

Dag 8  zaterdag 18 juni 2022

Vandaag staat de strada della forra op het programma. Het schijnt een van de mooiste wegen te zijn van Italië.
Voor je het weet is het mooiste stuk voorbij. Net na de kloof staat politie om aan te geven dat het eenrichtingsverkeer is. Je kan dus niet terug om het nog een keer te rijden. Vandaar dat we net als vele anderen een kopje cappuccino nemen bij de pizzeria. Na de koffie lopen we een stuk de kloof in. Om te zien hoe het allemaal is. Sommigen herkennen het misschien uit de James Bond film, Quantum of Solace. Echt een mooie route en ook de weg vervolgen is geen straf en net zo mooi, met af en toe prachtige uitzichten op het meer. We besluiten verder geen stadje aan te doen en lekker te gaan zwemmen in het Gardameer op de camping. Ook de was moet gedaan worden. En de auto krijgt ook een wasbeurt op de camperwasplaats. Morgen gaan we weer verder trekken. Wat zijn deze dagen toch snel gegaan.

Weer: zonnig 30 graden
Aantal kilometers  129
Camping Sirmione
Appartement 306
Prijs: 105 per nacht

Dag 9 zondag 19 juni 2022
Ik kan het iedereen aanraden. Wat is rijden op de tolwegen op zondag een heerlijkheid. Ook in Verona wat vandaag op het programma staat is het rustig. OK niet alle winkels zijn open  maar toch een heleboel. De komende twee dagen wordt dus een stukje cultuur snuiven. Degene die ons goed kennen weten dat we er niet van houden. Maar als je in de buurt bent, ga je toch gewoon. Of gewoon toch?
We moeten allebei erkennen dat Verona een gemoedelijke stad is. Alles staat heel goed aangegeven en we wandelen van hoogtepunt naar hoogtepunt. De Arena, brug Pietra en piazza Bra. Ook moeten we natuurlijk langs casa de Juliette. Daar op dat balkon stond zij, terwijl Romeo beneden stond te zingen. We snappen alleen niet waarom iedereen op de foto wil met het beeld van Juliette en dan ook nog de hand te leggen op haar rechterborst. T zal wel! Later lezen we dat het geluk dan aan jou kant staat. Daar gaan we niet op wachten. Een mooi verhaal van de liefde, maar nuchter als we zijn, lopen we door want later op de dag gaan we naar Venetie.

Weer: zonnig 32 graden
Aantal kilometers  152
Casa villa Gardenia benb in Mestre
Kamer 5
Prijs: 95,80 per nacht inclusief ontbijt
19 juni getankt €39,72   29.29 liter

Dag 10, maandag 20 juni 2022
Terwijl ik dit schrijf zijn mijn voeten op. Na 17776 stappen slenteren door Venetië  kunnen we geen " gondala....gondolier" meer horen. Maar toch vonden we Venetië mooi. We waren om 9.15 al op het station van Venetië en we hebben de hele dag. Vanuit ons b&b is het 250 meter lopen naar de achterkant van het station. En met de trein ben je voor €2,80 pp retour. De auto staat netjes achter het hek. Van te voren had Ag de top 20 opgezocht en een aantal plekjes op de kaart omcirkeld. We kopen eerst een dagpas voor de Vaporetto. Dat is de waterbus. Alles gaat hier per water. Geen auto te vinden. De vuilnisboot, de ambulancebroeders, de policia. Alles met de boot. Een drukte van je welste.  We pakken meteen maar de waterbus. Het valt Den op dat ze wel heel wild met de gashendel omgaan. Zo gaan er aardig wat litertjes diesel doorheen. Bij de Rialtobrug stappen we uit en lopen we naar het San Marco plein. Indrukwekkend. Jammer dat een deel in de steigers staat. We lopen verder en willen een route volgen. Maar al gauw komen we er achter dat we verkeerd lopen. We laten de route wat het is en proberen via steegjes toch de high lights te vinden. En dat is best leuk. Overal gondeliers. Zo'n ritje van een half uur kost €80 euro. Dat doen we maar niet, Jan!!  Maar ja die gondeliers doen dat allemaal op mankracht. We pakken de veerboot naar Murano. Als je denkt dat Venetië 1 eiland is, dan heb je het mis. Murano is het eiland als je iets van glas wil kopen. We vergapen ons aan al dat kunstwerk, want dat is het.  Na Murano moeten we 45 minuten in de rij voor de boot naar Burano. Dat is een eiland met veel kantkloswerk en gekleurde huizen. Nou kijk zelf maar hoe leuk. Na 1,5 uur nemen we de boot terug naar Venetië waar we de laatste highlights gaan afvinken en onszelf trakteren op heerlijke pasta.
Al met al een hele geslaagde dag. Morgen naar de Dolomieten.

Bezocht:
Rialtobrug
Piazza San Marco
Scala Contarini del Bovolo ( wenteltrap)
Liberia Acqua Alta

Kamer 5
Prijs: 95,80 per nacht inclusief ontbijt

1. Brigitte:
    21 juni 2022
    Leuk weer om jullie verhaal te lezen. Zo blijf ik nog in de vakantiestemming 🤗
  2. Dick en Paula:
    21 juni 2022
    Mooi hoor, weer die geweldige foto’s van jullie reis. Het weer is prima daar. Hier is het ook lekker weer, en gaan wij vrijdag ook 1 weekje ertussen uit. Fijne tijd verder Groetjes van ons
  3. Petera:
    22 juni 2022
    Hi Dennis&Agnes, mooie foto's en leuke verhalen. Ziet er mooi uit daar. Hier in Nederland treffen wij het ook, het is prachtig weer. Nog veel plezier, groetjes

Ps jullie mails zaten in de spam😮