Dag 13 en 14 roadtrip Italië

24 juni 2022 - Auronzo di Cadore, Italië

Dag 13, donderdag 23 juni 2022
Terwijl Nederland al twee weken heerlijk warm weer heeft, is het in Italië ook prima vertoeven.  Vandaag staat 1 van de mooiste wandelingen in de Dolomieten op het programma. Tre Cime of Drei Zinnen
Van Sonia kregen we de tip om vroeg te gaan. En met vroeg bedoelde ze 6 of 7 uur.
We zetten de wekker om 5.30. Pakken rustig aan onze spulletjes en rijden 6.40 uur weg. We rijden via Misurina de tolweg op  (€30) naar Refugio Auronzo. Dachten we dat wij vroeg waren. Nou echt niet. Ook hier weer parkeerwachters die ons naar een plek wijzen. Helaas waren de toiletten nog gesloten. Dat wordt onderweg dan maar achter een boom. En natuurlijk hebben we zakjes en nemen we onze rommel mee. Het is 12 graden en zonnig, best te doen in je t- shirt. Het wordt alleen maar warmer. De wandeling was best pittig op zijn tijd, maar erg mooi. Gewoon af en toe maar rusten tijdens het klimmen. Wanneer je dan voor je een hoogte ziet waar geen eind aan lijkt te komen, zakt even de moed in je schoenen. Maar je moet wel door, rustig aan komen we natuurlijk boven.
Uiteindelijk bereiken we na 5 uur weer het parkeerterrein. Nu zijn de toiletten wel open. Terwijl Ag er naar toe gaat, loopt Den alvast naar de auto. De schoenen gaan uit. Pffff wat een opluchting. Na het bakkie koffie, het broodje en wat te knabbelen, gaan we een route rijden uit de ANWB kampioen. OK mooi,  maar niet zoals we gedacht hadden. Nog even onderweg stoppen bij de Lidl en weer terug naar ons huisje. Het is inmiddels alweer 16.30 uur.
Inmiddels is de temperatuur alweer opgelopen naar 26 graden.

Weer: zonnig  26 graden
Aantal kilometers 100.1 km
Stappen 11784 ( 93 verdiepingen omhoog)
Casa Sonia in Auronso
Prijs: 96 euro per nacht
Getankt €45,24 prijs per liter 2.079

Dag 14, vrijdag 24 juni 2022
Eerlijk is eerlijk, soms moet je even een wandelpauze inlassen. De wandeling van gisteren was volgens komoot "zwaar" , en dat klopt dus. Ag merkt dat het best veel was. De soms grote afstappen die je maakt vergt veel van de knieën. En juist om de linkerknie te sparen maakte Ag steeds de afstap met haar rechterbeen, met het gevolg dat haar rechterdijbeenspier nu tegensprutteld. Een dagje rust is niet verkeerd. We besluiten naar Cortina D Ampezzo te gaan. Niet wetende dat daar nu juist markt is en een supermarathon.  48 km door de bergen. We hebben wat moeite moeten doen voor een parkeerplek, maar uiteindelijk gelukt. Wij zagen de eerste vrouw finishen in 4.59 uur. Wat een prestatie.We lopen door de winkelstraat en als er weer een loper aan kwam, werden we door een fietser met fluit geattendeerd opzij te gaan. Ag koopt een la sportiva zonneklep. En omdat het de sponsor is van demarathon, ook nog met korting. Ja we blijven Hollanders.
Na een uurtje rustig lopen voor de spieren rijden we terug naar ons huisje. Vanmiddag willen we een korte wandeling maken rond het prachtige meer op 5 minuten van ons huisje. Hier vinden binnenkort internationale roeiwedstrijden plaats. De banen zijn al zichtbaar. We zijn nog niet koud 20 minuten aan het lopen of het begint te regenen. We weten inmiddels dat het in de ochtenden prachtig is en zo tegen 15.30 uur begint te betrekken. We gaan terug en alvast de was vouwen en een beetje opruimen. Morgen is het bikersday, dan zijn er wat wegen afgesloten die dan door recreanten vrij gebruikt kunnen worden om te fietsen. ( de route van de Giro) . Zo hebben we vanmiddag nog tijd om een nieuwe route te plannen.

Weer: zonnig  25 graden
Aantal kilometers 93,5
Stappen 9350
Casa Sonia in Auronso
Prijs: 80 euro per nacht ( niet via booking)

1. Brigitte:
    25 juni 2022
    Wat een prachtige wandeling zeg, en mooie foto’s om mee te genieten.