Dag 5, 6 en 7 roadtrip Italië 2022

17 juni 2022 - Sirmione, Italië

Dag 5, woensdag 15 juni 2022

Na de vele stappen in Sirmione gisteren, dacht Ag het vandaag iets rustiger aan te doen. Elke avond wordt een plan bedacht wat we morgen gaan doen.  We besluiten vandaag eerst een coronatest te doen. Nee, nou hoor ik jullie denken. Niet DIE test, nee een test met heel veel trappen om de Sanctario Madonna della Corona te bezichtigen. Nou zijn we niet zo van de kerkjes en gebouwen, maar deze kerk op zo'n bijzondere plek gebouwd is toch wel een staaltje kunstwerk. Het is pittig en warm deze "coronatest", maar het is prachtig. Na ook de kerk van binnen te hebben gezien, lopen we weer terug. Er staat een kleine wandeling naar een mooi uitzichtpunt op de Monte Baldo op het programma. De route er naar toe is al erg mooi en hoog. Bochten met een stijgingspercentage van 19%,  die hebben we in deze vakantie nog niet eerder gehad. We komen bij een splitsing en twijfelen totdat een vriendelijke Italiaan ons vertelde dat we de goede weg hadden en er een parkeerplaats was. We konden kiezen voor twee wandelingen. De makkelijke en de moeilijke. Nou het laat je raden. We nemen de makkelijke na al die trappen. Ook de makkelijke is dan wel een stenen weg, maar toch moet je klimmen. Het wordt steeds donkerder, het zal toch niet, zijn wij dalijk boven.........Gelukkig , we zien vanaf het bergstation van de kabelbaan het Gardameer. Het is bewolkt , beetje heiiig maar de temperatuur is goed 32 graden bij het meer en 19 graden boven. Totdat we gedonder hoorden genieten we van het uitzicht. We besluiten weer terug te lopen naar de auto. Stel je voor dat het losbarst. Net op tijd zijn we in de auto, toen het begon te regenen. Uiteindelijk dreef de bui over......of bleef hij hangen achter de berg. Geen idee? We rijden weer terug naar ons appartement op de camping. Het is al laat 19 uur, een mooie dag.

Weer half bewolkt 32 graden
Aantal kilometers 256,7
Aantal stappen 13352 aantal trappen 63 (volgens mijn Garmin)
Prijs 105 euro per nacht
Benzine 25 liter prijs per liter 2,059 (€ 51,48)

Dag 6, donderdag 16 juni 2022
Het wordt eens tijd voor een markt. Die moet er altijd inzitten in onze vakantie. Dan moeten we altijd aan Bert Visscher denken, die reed tijdens het " koersen" zo de braderie op. We rijden naar Bardolino een gezellig plaatsje aan het Gardameer. De markt is langs de gehele boulevard. Er lijkt geen eind aan te komen. We hebben een tafelkleed gekocht die wel past in ons nieuwe interieur. En verder wat souvenirs. We willen nog naar het Parco delle Cascate.  Een park met watervallen in Molina. Daar aangekomen twijfelen of we het vandaag wel moeten doen. We willen de zwarte wandeling en tegemoetkomende Nederlanders vertelden er 3,5 uur in totaal over gedaan te hebben. Tja dan wordt het wel laat en gehaast. En dat is niet goed we hebben vakantie. We gaan morgen ochtend wel. We rijden terug naar ons huisje op de camping.

Weer half bewolkt 31 graden
Aantal kilometers 115
Aantal stappen 11179 aantal trappen 17(volgens mijn Garmin)

Dag 7, vrijdag 17 juni 2022
Zoals gezegd, vandaag naar het Parco delle Cascate. Gisteren hadden we gevraagd aan de Nederlanders of we de route konden lopen op de sandalen. Beide zeiden in koor: NEE!
,  sommige stukken zijn echt steil. We doen dus gelijk de boots aan, wandelstokken mee, water bjj ons en nog een knabbelbox voor straks. Ja Den zorgt hier allemaal goed voor. Hij zegt zelf, ik heb een makkie hoef alleen maar te rijden en Ag is de "reisleider" , die pluist dat helemaal uit. Een beetje van dit een beetje van dat en een beetje van (m)aggie en je hebt een heerlijk gerecht. In het park is het genieten voor allebei. Den kijkt op de bordjes van de planten die hem allemaal bekend voorkomen. Ik moet dan even voelen hoe zacht een pruikenboom voelt. De watervallen zijn mooi, en op het hoogste punt even een pauze om te genieten van het uitzicht. Ook voor kinderen is dit leuk, een schommel en een zipline, midden in de natuur. Dát is toch geweldig. Die schommel is trouwens ook voor grote kinderen die al grijze haren hebben of kalend worden.  Dat moet worden vastgelegd. Na inderdaad 3,5 uur waren we weer bij de auto. Ag uitgeput en Den niet moe te krijgen. Eenmaal in de auto met de airco aan en het ijskoude water met de knabbelbox ( tomaat, paprika, komkommer) komt Ag weer onder de mensen. Ze heeft de route zo ingesteld in Lazise te stoppen. Dit is op de route. En met een half uurtje rijden , moet een korte wandeling wel weer kunnen. Op advies van de buurtjes gestopt bij een ijstent voor echt heerlijk Italiaans ijs.  Weer een fantastische dag aan het Gardameer.

Weer half bewolkt 30 graden
Aantal kilometers 110
Aantal stappen 13537

1. Brigitte:
    17 juni 2022
    Wat een heerlijk verhaal weer, jullie lopen en klauteren wat af. Respect hoor en zeker met die warmte. Geniet nog van al het moois
  2. Mia Jacobs:
    18 juni 2022
    wat een prachtige omgeving en mooie verhalen.
    Geniet er maar van!
  3. Thea Kok:
    15 juli 2022
    Jaaaa, dat ijs in Lazise is zo lekkerrrr :-)