The Grampians en de " energetic walker"

19 januari 2019 - Halls Gap, Australië

DAG 22, vrijdag 18 januari 2019, gereden 53,5 km
Omdat het hier zo mooi is en een fijne camping besluiten we nog een nachtje extra te blijven. We slapen uit ( staan half 8 op in plaats van half 7) we doen rustig aan, wisselen wat tips met een Nederlands stel en besluiten vandaag wat rond te rijden in deze prachtige omgeving.Vanacht heeft hetgeregend en geonweert, nu is het bewolkt droog en 27 graden.We beginnen vandaag bij de Boroka lookout, hier heb je een uitzicht zover als het oog rijkt. Hierna naar de volgende lookouts Reed en the Balconies. Wanneer je deze rots op internet opzoekt zie je bijna altijd mensen op het puntje van deze rots. Nu is het afgezet. Waarschijnlijk toch een keer misgegaan. Wij wagen het maar niet over het hekje te klimmen. We wandelen terug en rijden naar Mackenzie Falls. Hier hebben we de wandeling genomen naar de basis van deze waterval. Het is een hele mooie, we hebben er ook wat voor over gehad 260 treden naar beneden en 260 treden weer omhoog. Een pittige workout en Ag is niet de enige die weer puffend en zuchtend boven komt. Het voelt ook benauwd aan vandaag. Na deze wandeling rijden we terug naar Halls Gap om het Brambuk  cultureel centrum te bewonderen.  Een must volgens de folder. Wij hadden echt geen zin om al die borden te gaan lezen met informatie, da's echt niks voor ons. Diesel tanken en terug naar de camping voor een wasje.

DAG 23, zaterdag 19 januari 2019, gereden 0 km
Vandaag staat maar een ding op het programma " de wonderland Loop " , een pittige maar heel mooie wandeling. Suitable for fit and energetic walkers staat er op de folder.
AFSTAND 9,6 km
TIJD 4 - 5 uur
HOOOGTE VERSCHIL 400 meter
GRADATIE MEDIUM TOT HARD

Nou even kijken of we het aankunnen . We hebben de hele dag dus rustig aan. Het eerste stuk is prachtig en valt eigenlijk nog best mee. We lopen langs Venus bath, een klein stromend riviertje met een poeltje tussen de rotsen, best mooi. Na Splitters falls gaan we richting het wonderland carpark. Ook hier vertrekt een wandeling naar de Pinnacle rots, maar die is heen en weer dezelfde route, wij maken een rondje. We wandelen door de Grand Canyon echt spectaculair, daarna langs een waterval die droog stond en vervolgens door Silentstreet  omhoog. Het is zo smal dat Ag met haar rugzak bijna blijft steken. Hierna nog verder klimmen over de rotsen naar uiteindelijk de " Pinnacle " met een fabuleus uitzicht. Hier eten we ons brood en mandarijntjes ( de bananen waren al op) dat maakt gelijk de rugzak lichter. Die rugzak is best zwaar ik schat zo'n 7 kg met al het water eten camera etc. etc. We maken onze foto's net als vele anderen die deze wandeling aan het doen zijn. Wij vervolgen de route richting Hallls Gap. Het eerste stuk dalen is pittig over de rotsen met soms behoorlijke  stappen. Als dat de hele afdaling doorgaat dan doen we er nog een paar uur over. Gelukkig viel het mee en was het alleen het eerste kwartier. Daarna volgde een lange afdaling door een prachtig bos met af en toe roodijzeren trappen. Na 6 uur waren we moe maar voldaan terug op de camping. Het is inmiddels 28 graden en toen we vanmorgen begonnen was het 13. Perfecte timing. Terwijl Ag lekker met haar voeten in een koud badje zit is Den alweer aan het eten bezig. Waar haalt hij toch de energie vandaan. Hij was dus duidelijk de ENERGETIC WALKER.

1. Nel en Dick:
    20 januari 2019
    Sportief, hoor!!!! Maar het was zeker de moeite waard, het ziet er schitterend uit. Veel plezier nog
  2. Cock en Marja Meijers:
    20 januari 2019
    Dat is bijna een werkvakantie, hihi!
    Ziet er fantastisch uit! Geniet van jullie vakantie!