Geen internet!! En hoe dat vroeger er thuis aan toe ging.

5 januari 2019 - Tuross Head, Australië

DAG 8 vrijdag 4 januari 2019, gereden 255,8 km
We rijden om 8.15 uur weg en gaan eerst langs de Coles, deze supermarkt beviel ons zo goed en de mandarijnen waren zo lekker dat we terug gaan. Na de ijskast weer te hebben gevuld rijden we uit de Blue Mountains. Het plan is vandaag Jervis bay, maar zoals vaak met plannen, kunnen ze in duigen vallen. Gelukkig zijn er alternatieven. Er was een groot ongeluk gebeurd bij Figtree waardoor alle wegen rondom de M1 vast kwamen te staan. Onze TomTom (van Maui ) probeert alternatieve routes maar ook die staan vast, continue rode lijnen op de Tom Tom die de vertraging aangeven. Jervis bay gaan we vandaag niet halen. En ook alle campings aan de kust zijn fully booked. We besluiten bij de blowhole van Kiama te gaan kijken. Het is er gezellig druk en vinden gelukkig gauw een parkeerplekje. We wandelen over de rotsen en zien voor het eerst de prachtige kust en een rockpool. Er staat te weinig water in de blowhole om de binnenkomende golven te laten fluiten. Van de rockpool wordt veel gebruik gemaakt leuk om te zien. We hebben een camping gevonden in Moss Vale en rijden over een prachtige pas en slingerwegen naar de camping. Om toch maar niet voor verassingen te staan dacht Ag maar alvast wat camping te reserveren. En wat denk je........geen WiFi. Ja toen moest Ag ineens denken aan vroeger. Toen onze kinderen een keer geen internet hadden, toen waren ze chagrijnig. Toen zei Jan nog tegen buurman Dick:" kijk ze eens zitten die stumpers!!!!!! Geen internet". Dat heeft Ag nu ook, net dat je het nodig hebt ligt alles plat. Nou goed dan. Gelukkig is er lekker eten en koffie met een koekje,  dat maakt alles weer goed.

DAG 9 zaterdag 5 januari 2019, gereden km 243,1
Het was een fijne camping in Moss Vale met heerlijke douches.We staan vroeg op voor een mooie route terug naar de kust. We gaan naar Jervis Bay een natuurlijke grote baai/haven met naar men zegt de witste stranden ter wereld. Ik kan er niet over oordelen maar wit waren ze zeker. We waren er al om voor negenen en het was erg rustig. Op internet had Ag thuis al gevonden dat je goed kon parkeren bij Blenheim Beach en inderdaad we reden zo de camper in het parkeervak zonder te hoeven zoeken.  We hebben daar de white sands walk gedaan langs 4 prachtige stranden. Blenheim, Greenfields, Chinamans en Hyamsbeach. Het zand piepte aan mijn voeten net als het zand van whitehaven beach op de Whitsundays.De stranden zijn echt prachtig en het water mooi helder. Na 1 uur wandelen we terug. We hebben een mooi parkje voor onze camper en uitzicht op zee, nu is het tijd voor het echte campergevoel. Er staat een PICNIC bankje.  Den bakt een lekker eitje met spek, heerlijk glaasje melk erbij wat wil je nog meer. Om 12.30 rijden we weg richting Batemans bay. Wat hebben wij mazzel gehad vanmorgen zeg, tijdens de rit begint het te regenen en zakt de temperatuur van 27 graden naar 18,5. Een behoorlijke onweersknal geeft ons een herfstgevoel en in ons hemdjes krijgen we het koud in de camper. Bij Batemansbay stoppen we bij de Coles voor wat dagelijkse boodschappen en reserveren een camping. Gelukkig  nog 1 gevonden die vrij was. Morgen hebben we twee nachten gereserveerd in de Snowy Mountains. Nu regent het nog steeds pijpenstelen maar morgen wordt het droog zegt de Australische KNMI. En het is zaterdag we hebben een lekker gebakje bij de koffie.

1. Bep en Wout:
    5 januari 2019
    Dennis bevalt het links rijden daar?
    Lekker hé het camping gevoel wij kennen dat gevoel.
    Gr, Bep en Wout uit het zonnige Spanje
  2. Martijn Domburg:
    5 januari 2019
    Toen ik halverwege de jaren '90 vakantiewerk deed bij de Kamer werd in die grote ruimte op de bovenste etage een presentatie over Internet gegeven dat de hele wereld zou gaan veroveren. Nou dat is gebeurd. Nu worden we nog net niet gek als internet wegvalt. Fijn dat alles goed gekomen is met jullie boekingen. Mooie foto trouwens van dat witte strand. Veel plezier daar!
  3. Lydia:
    Lieve Dennis en Agnes,
    Kan sinds vandaag weer gebruik maken van het internet. Daarom nu pas de allerbeste Wensen voor een Goed, Gelukkig en vooral Gezond 2019 met nog heel veel reisplezier. De laatste foto met het witte strand vind ik fantastisch. Jullie weten dat ik mijn ding. Super. Verder nog heel veel plezier en lekker genieten daar!! Knuffie van mij X