Mount Buffalo en de koala's op Raymond Island

10 januari 2019 - Lakes Entrance, Australië

DAG 13, 9 januari 2019, gereden 204,2 km
De regen is voorbij en de zon schijn weer volop.
De dag begon vandaag met een bezoekje aan de dokter. Ag had 3 weken geleden tijdens het ramen zemen van de dakkapel haar schouder bezeerd. En wel zodanig dat er geen beweging in haar rechterarm zat. Gelukkig had onze huisarts haar een paardenmiddel voorgeschreven en dat werkte al binnen 2 dagen. Ja dat was spannend zo net voor de vakantie. We hadden net daarvoor een medicijnen paspoort laten maken en daar stonden deze niet op. We weten dat ze aan de Australische border nogal streng zijn daarom hadden we deze medicijnen ook maar niet meegenomen. Helaas begon haar arm 2 dagen geleden weer op te spelen. En aangezien we nu in een redelijk grote stad waren kwam dat mooi uit voor een doktersbezoek. Goed geregeld een gezondheidscentrum en apotheek bij de Woolworths (supermarkt) zo konden we alles tegelijk regelen. Ag kreeg dezelfde medicijnen voorgeschreven dus dan moet met een dag of twee weer beter gaan. Om 11 uur rijden we via de Kiewa Valley highway, de great Alpine road en de happy valley road naar Porepunkah op een BIG4 camping. Hier waren we al om 13 uur dus mooi nog de tijd om vanmiddag naar Mount Buffalo NP te gaan voor twee korte wandelingen. Wat een prachtige route door de bergen naar het startpunt voor de wandeling " the Horn". Een mooie korte wandeling van een uur naar een prachtig 360 graden uitzicht over de bergen. Hierna gaan we weer naar beneden voor wederom een korte wandeling naar Ladies Bath. We hadden geen zwemkleding bij ons, maar als je die reclame van Swartzkopf kent waarbij een vrouw haar haar staat te wassen onder een waterval dan zou dat wel eens hier opgenomen kunnen zijn. Veel mensen nemen een duik en Ag gaat tot aan haar knieën in het water. Het is een mooi plaatje. Om 17 uur rijden we weer terug naar de camping.

DAG 14, 10 januari 2019, gereden 306,1km
We hebben nog een mooie route te gaan over de Alpine Road. Eerst maar even tanken want de komende 80 km is niets te krijgen. Na Bright begint de weg te klimmen. Vele bochten gedurende 30 km. Veel borden aan de kant van de weg geven aan : " Drive carefully". Ag vind het soms doodeng. Aan de linkerkant zijn afgronden te zien dat als hier iets gebeurd, vinden ze je nooit. Gelukkig heeft Den ervaring met bochtjes rijden en rijdt hij rustig deze pittige rit uit. Mooi is het wel, maar nu laten we de bergen achter ons op weg naar de kust. Om 13 uur komen we aan bij Raymond Island. Op dit eiland leven nu ongeveer 300 koala's. Er is zelfs een Koala walk uitgezet. Agnes verbaasd zich erover dat alles hier gratis is. Je parkeert de camper vlak bij de ferry, is gratis. Je neemt de veerboot naar de overkant .....ook gratis en eenmaal op het eiland, wat toch ook wordt onderhouden, hoef je niets te betalen. Natuurlijk kopen we een boekje van $ 2 als souvenir en als steun. We lopen de koala walk twee keer en zoeken naar koala' s. Al gauw zien we er 1 in de boom slapen. Ja deze schattige beertjes slapen 20 uur per dag. Niet zo vreemd dat we alleen maar slapende koala's zien. Toch wordt er af en toe eentje een beetje wakker en eet wat blaadjes van de eucalyptus boom  voordat hij of zij weer gaat slapen. Na twee uurtjes en genoeg foto's gaan we weer met ferry terug. Er wordt volop gezeild hier, het lijkt wel op de Kaag. Nog een uurtje rijden en dan zijn we op de camping.

1. Loes:
    10 januari 2019
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen .
    Wat een avonturen.
    Ik kijk mijn mails na of er ook iets van jullie bijzit. Gezellig.groet loes
  2. Berend en Brigitte:
    11 januari 2019