Een nieuwe roadtrip door Oostenrijk

31 augustus 2021 - Bludenz, Oostenrijk

Helaas ivm met Corona is onze mooie Canadareis geannuleerd. We maken er het beste van en we gaan naar Oostenrijk.

Meer foto's vind je ook op mijn Insta agneslammers1960

Donderdag 26 augustus 2021
Het is 7.45 en we rijden in de richting van Baden Baden. Vandaag een echte rijdag. Het rijden gaat voorspoedig maar eenmaal in Duitsland begint het te regenen en het houdt niet op. Er zijn veel wegopbrekingen. Ag heeft een hotel op het oog en al rijdende boekt ze dit hotel. Wat een pracht hotel. We hebben kamer 35 op de 3e etage lekker rustig  Schwarzwald Sonne net buiten Baden Baden aan de Schwarzwalder hoghstrasse route 500. Voor het eten gaan we toch nog even lopen er is een waterval vanuit het hotel te lopen en best mooi. Na de wandeling is het 18:30 en gaan we eten tegenover het hotel. Laten we maar rustig beginnen met een schweine schnitzel. En wat krijg je veel. Moe gaan we gelijk na het eten terug naar het hotel.

Vrijdag 27 augustus 2021
We starten de mooie route in het Schwarzwald. Het plan is vandaag de Triberg waterval. De hoogste van Duitsland. Wat een leuke route zeg langs al die koekkoeksklokken. Niet voor niets heet het hier de Duitse uhrenstrasse. Na deze mooie wandeling gaan we even kijken waar we slapen vandaag. H41 hotel in Freiburg. Kunnen we morgen een mooie wandeling gaan maken naar Ravennaschlucht. Het hotel is netjes maar heel kleine kamer en niet echt sfeervol. Maar goed voor 1 nacht prima. Omdat de weersvoorspellingen de komende dagen niet echt denderend zijn heeft Ag maar een appartement gehuurd in Boden vlakbij Bludenz.

Zaterdag 28 augustus 2021
We vertrekken rond 8 uur naar de Ravennaschlucht in Hinterzarten. Een wandeling van 3,5 uur die we in de ochtend gaan doen want in de middag gaat het regenen zegt de buienradar. Een erg mooie wandeling door dichte bossen met mooie bruggen een een slingerende rivier. Aan het eind een prachtige oude hoge spoorbrug en vlak daarna weer in de bewoonde wereld een winkel met mooie glasartikelen en houtwerk en natuurlijk ook weer koekkoeksklokken. Bij de auto aangekomen begint het te regenen en dat houdt maar niet op. De ruitenwissers kunnen het bijna niet aan. Maar goed dat we de wandeling vanmorgen hebben gedaan. We komen rond 17 uur aan bij de SPAR in Bludenz, gelijk maar even boodschappen gedaan voor twee dagen. Er heerst hier nog zondagsrust. Met boodschappen en al komen we aan bij het appartement IDEAL in Boden. Prima zeg hier kunnen we ons wel vermaken de komende 4 dagen.

Zondag 29 augustus 2021
We staan om 730 uur op en hebben heerlijk geslapen. Ag googled naar wandelingen bij slecht weer. Het regent aldoor. Er bestaat echt een site en zodoende kunnen we toch nog iets doen vandaag. We gaan eerst naar Feldkirch een stadswandeling maken. Smalle straatjes maar met dit weer en op zondag is er niet veel te doen. Toch is het wel even leuk en het licht ook aan de stromende mooie rivier. We rijden terug naar het appartement gaan even ons fruit eten en rijden naar Brand iets verderop voor een wandeling met regen rond de Alvier rivier. Het regent nog steeds en om 16 uur rijden we nog even tot het eind van de weg voor we weer terug keren naar ons huisje.

Maandag 30 augustus 2021
Het regent nog steeds een lage drukgebied blijft rondtollen en Oostenrijk zit in de volle linie.
Vandaag maar een rondrit gepland met een mooie pas. Nou ja hij is mooi, maar met een zonnetje zal het vast nog mooier zijn. We komen aan in Lech en zien meteen al Gasthof Post het verblijf van de koninklijke familie al jaren. We parkeren de auto (dagtarief 5 euro) en gaan wat wandelen en koekeloeren. Bij het informatiecentrum pakken we folders van verschillende wandelingen. We hebben onze regenkleding aan en dat is zo fijn. De wandeling begint met een flinke klim omhoog, we kruisen een paar keer een mountainbike pad. Dat zal vast hard gaan. Bij Rud Alpe begint de daling en met twee en een half uur zijn we weer beneden. Lech is echt een wintersportplaats. Wat zal het hier gezellig zijn in de winter. Om 16 uur beginnen we aan te terugreis. Ook een mooie route door passen en dalen. Uiteindelijk zijn we na een bezoek aan de SPAR weer om 18 uur thuis.

Dinsdag 31 augustus 2021
Hehe eindelijk, we zien de zon en de zonnebril kan weer op. Ag heeft een leuke wandeling  gevonden. Via  de Komootapp.  Rappenloch Schlucht Alploch. Een mooie wandeling door een kloof met prachtige uitzichten op de stromende rivier, waterval en rotsen. We worden nat van het water, maar wat geeft dat na 186 treden omhoog eerder deze wandeling. Het oorspronkelijke pad is omgeleid en daarom maar dezelfde weg terug , maar dat is geen straf. Rond twee uur waren we weer terug bij de auto. Omdat het nu is gaan regenen besluiten we even naar het overdekte winkelcentrum Zimbapark  te gaan in Bludenz. Hier nog wat lekkers gekocht bij een grote interspar. Vanavond de tassen weer pakken morgen gaan we dit prachtige appartement verlaten.

1. Berend Huttinga:
    31 augustus 2021
    Mooi land en een mooi verhaal. Veel plezier samen.
  2. Brigitte:
    31 augustus 2021
    Ha Dennis en Agnes, leuk dat jullie weer een reisverhaal plaatsen. Jammer van het weer maar het land is schitterend. Veel plezier 🤗
  3. Petera:
    31 augustus 2021
    Hoi wat een leuke foto's. Jammer van het weer maar dst heb je noet in de hand. Ik hoorde gister dat het gesneeuwd heeft boven de 2500m, wellicht nog ergens een sneeuwtour!
    Veel plezier daar, groetjes van ons
  4. Je knapste kind:
    31 augustus 2021
    Ik heb álles gelezen hoor😁 (Ja Jantje, nu jij nog)
    Mooie foto's. Den, je moet even een AVG akkoord geven, dan mag je ook op de foto😉
  5. Allerknapste kind:
    31 augustus 2021
    Ja gutentagg ik heb niet alles gelezen, wel plaatjes gekeken veel plezier! Groetjes uit Den Hoorn.
    En meer fotos van mij vind je in mijn kast en op de vliering :-)
  6. Alette:
    31 augustus 2021
    Hoi Agnes en Dennis, leuk om weer een reisverhaal van jullie te lezen. Jammer van het weer. Heel veel plezier 🤗