Prachtig little blue lake en onze eerste Wombat

1 februari 2019 - Kelso, Australië

DAG 35, donderdag 31 januari 2019, gereden 209,8 km
Vandaag rijden we naar Launceston, de tweede grote stad van Tasmanië. Aan de camping in St. Helens vragen we of zij twee nachten willen boeken. Hebben wij weer......is er een wijnfestival. Echt wat voor ons, helaas kunnen ze maar 1 nacht boeken, het hele weekend fully  booked. Ach wat jammer nou. Voor ons maakt het niet zoveel uit, gelukkig genoeg campings in de buurt binnen een uur en ook deze wilde de receptie wel voor ons boeken. Zo geregeld dus. Ze zijn hier erg vriendelijk allemaal. We rijden een prachtige route door een stuk regenwoud. Sommige stukken doen ons herinneren aan Nieuw Zeeland. Onze eerste stop is little blue lake. Een prachtig meer, we nemen een bakkie koffie hier en genieten van het mooie meer.  We stoppen daarna bij Bridestowe lavendelfarm. Helaas zijn we net buiten het seizoen en de mooie paarse kleuren zijn verdwenen. Maar in het seizoen zal het prachtig zijn. Hierna rijden we de toerist route via Lilydale. Ook dit is weer een mooie route, maar hoe kan het ook anders als je moeder Lily heet. Jammer dat de waterval onderweg een beetje tegenvalt. We zijn verwend, dat weten we. We rijden naar Launceston en lopen wat door deze stad voordat we naar de camping gaan. Het is inmiddels half zes, mooie tijd weer.

DAG 36, vrijdag 1 februari 2019, gereden 72,3 km
Vanmorgen bezoeken we het mooie Cataract Gorge in Launceston. Hoe kan het dat binnen 5 minuten zowat nog in de stad zo een mooie natuur is. Het is eigenlijk 1 groot stadspark, waar de plaatselijke jeugd elkaar overhaalt om van de hoge rots af te springen en waar verder op een groepje aan het abseilen is. Den herinnert zich dat nog als vroeger toen hij met zijn ooms werk een dagje mee survivallen mocht in de Ardennen. De jongelui trekken veel bekijks. Geen wonder dat Australiërs zulle goede zwemmers hebben. We lopen een mooi aangelegd pad langs de rotsen richting Penny Royal, een soort kinderpiratenpretpark. Je mag alles zien alleen als je iets wilt doen  moet je betalen. Vaders die stoer met hun zoons gaan ziplinen, over hangbruggen lopen en tegen een echte rots aan klimmen. Gelukkig goed gezekerd. We lopen weer terug en maken het rondje rondom het eerste basin ( zoals ze dit noemen) af. Eenmaal in de camper eten we een boterham en gaan daarna naar de Woolworths voor de boodschappen. We rijden een stukje noordelijker en stoppen bij een mooie lookout en bij Batmans bridge voordat we naar de camping gaan. Bijna bij de camping staan wel 10 bordjes die ons waarschuwen voor overstekende wombats. We hebben er nog nooit een gezien en volgens de campingeigenaar gaat dat na vandaag veranderen, nou we zijn benieuwd en houden onze ogen open. En ja hoor na het eten onze eerste Wombat.Helaas hebben veel wombats hier een ziekte een soort psoriasis waardoor hun vacht afsterft.

1. Marloes Spaans:
    Prachtig 😍😍😍😍😍
  2. Wim Spaans:
    Het is ook daar werkelijk prachtig zeg. Geniet ervan. 👍
  3. Berend en Brigitte:
    1 februari 2019
    Ziet er weer heel mooi uit. Onze enige wombat die wij hebben gezien was een dode wombat 🙈